Onze route door: Thailand - Kleineglobetrotter.nl
Reisroute door Thailand van twee weken
Thailand, route
15458
post-template-default,single,single-post,postid-15458,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Onze route door: Thailand

Negen jaar geleden maakten wij onze eerste reis buiten Europa. Negen jaar alweer! Een privérondreis door Thailand van twee weken. Hier nestelde het reisvirus zich in mijn lichaam. De drukte van Bangkok, badderende olifanten in de river Kwai, de jungle van Khao Sok, de stranden van Phuket… ik vond het allemaal te gek. Hieronder onze route.

Bangkok – Kanchanaburi – Khao Sok national park – Phuket

dag 1 t/m 3 Bangkok
Onze reis begon in Bangkok. Zodra we de schuifdeuren van het vliegveld doorgaan lopen we tegen een muur van hitte aan. Welkom in Azië.
Neem een tuk tuk, bezoek het paleis, ga varen op de klongs, neem een kijkje in een enorm winkelcentrum, eet streetfood en vergeet niet naar Khao san road te gaan. Bangkok is fantastisch!

bangkok

dag 4 t/m 6 Kanchanaburi
Een minibusje brengt ons in een paar uur rijden naar Kanchanaburi. Onderweg maken we een tour naar een drijvende markt. Het is er druk met toeristen, maar deze kleurige markt is een ware belevenis. Maak een tocht over de dead railway en de beroemde brug over de river Kwai. Vergeet je niet te verdiepen in de bloedige geschiedenis van de plek. Bezoek de prachtige Erewan watervallen. Een pittige klim die wordt beloond met een duik in heerlijk helder water.

riverkwai_brug
Aan het eind van dag 6 rijden we terug naar Bangkok en pakken de nachttrein naar het zuiden. All aboard…

dag 7 t/m dag 9 Khao Sok national park
We boeken voor 3 dagen de Treetop safari. We slapen in een boomhut en op een drijvend hutje midden in de jungle. Spotten aapjes en maken prachtige tochten te voet en over water door de jungle. Als je mazzel hebt spot je een zwarte panter. Een ervaring om nooit meer te vergeten!

khaosok

dag 10 t/m 14 Phuket
Tijd om te relaxen. Hoewel ik Phuket nu nooit meer als bestemming zou kiezen in Thailand hebben we het daar prima naar ons zin gehad. Boek een snorkeltocht naar een van de bounty eilanden. Bezoek James Bond island en geniet met je billen bloot (nou bijna dan) van een lekkere cocktail.

Ons avontuur zat er op. Twee weken is natuurlijk veel te kort voor zo’n groot land. Voor ons reden om er nog eens naartoe te gaan. En nog eens…